Abakus logo
irmc
pl PL   en EN   de DE   cz CZ   li LT   it IT

twitter fb Gyoutube
cien menu
cien baner
 

Wyszukiwarka

Kontakt

ABAKUS OKNA S.A.
16 - 070 Choroszcz,
ul. Mickiewicza 76

INFOLINIA
+48 (85) 713 09 70
 

TARGI NORYMBERGA - FORUM BRANŻOWE 04.2016

Forum Branżowe
       Firma Abakus pokazała się w tym roku po raz pierwszy na targach Fensterbau Frontale. Producent postanowił wziąć w nich udział ze względu na prestiż imprezy, która odbija się głośnym echem nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Reprezentanci firmy postawili sobie kilka celów do zrealizowania podczas marcowej wystawy. Przede wszystkim zależało im na pozyskaniu nowych klientów – w głównej mierze przedstawicieli firm dystrybucyjnych. Abakus eksportuje już od wielu lat do krajów Europy Zachodniej, przede wszystkim do Niemiec, a także Belgii, Francji i krajów skandynawskich, lecz nie ustaje w poszerzaniu swojej sieci sprzedaży. Udział w targach pozwala także na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród firm zagranicznych. Obecność na Fensterbau to informacja dla obecnych oraz potencjalnych klientów, że firma jest w świetnej kondycji, rozwija się nieustannie i dlatego warto utrzymywać z nią relacje handlowe. Czas targów pozwolił delegacji Abakusa spotkać się ze swoimi zagranicznymi partnerami handlowymi. Fensterbau to nie tylko miejsce wystawy, to także przyjazne okoliczności, które stwarzają doskonałą okazję do budowania relacji z kontrahentami. Firma, której siedziba znajduje się stosunkowo daleko od granicy niemieckiej (bo aż w Białymstoku), bardzo dobrze ją wykorzystał, zapraszając do swojego stoiska klientów i przedstawicieli branży. Przede wszystkim jednak miała okazję pokazać większej publiczności swoje najnowsze i najciekawsze produkty.

      Jedną z zaprezentowanych, przełomowych konstrukcji było nowoczesne bluVISIO – wyjątkowe okno z PCW z ruchomym słupkiem, którego środkowy moduł ma grubość jedynie 14 cm. Co ciekawe, ruchomy słupek w przypadku bluVISIO wyposażony jest w dwie klamki, co świadczy o wyjątkowości tego produktu. Głębokość zabudowy bluVISIO wynosi 82 mm, a w przypadku oszklenia pakietem trzyszybowym, współczynnik izolacyjności termicznej wynosi Uw = 0,74 W/m2K. Kolejnym premierowym produktem wystawianym przez firmę Abakus w Norymberdze było okno bluDECORO. Producent reklamuje je jako stolarkę totalną, ze względu na jego właściwości praktyczne i estetyczne. Okno bluDECORO wykonane jest z profili pasywnych połączonych z futryną okalającą glify, a także aluminiowym, ekstrudowanym parapetem. Rama, połączona z konstrukcją wykańczającą elewację, tworzy wyjątkową całość. Goście stoiska mogli na własne oczy przekonać się, że firma dysponuje bogatą i ciekawą ofertą nie tylko stolarki okiennej, ale również drzwi oraz aluminium. Pokazano m.in. drzwi wejściowe wykonane na bazie systemu firmy Aluprof z wypełnieniem wsadowym i nakładkowym, wyposażone w zasuwnicę trzypunktową.

      Dyrektor generalny, Kamil Grodecki, podsumowując obecność firmy na Fensterbau Frontale, powiedział: – Produkty, które pokazaliśmy na targach, sprzedajemy także w Polsce. Wyselekcjonowaliśmy je jednak w taki sposób, by mieć pewność, że spotkają się ze szczególnym zainteresowaniem klientów z Niemiec. Wybory, których dokonaliśmy okazały się strzałem w dziesiątkę. Widać to było głównie po liczbie gości odwiedzających stoisko producenta. Reprezentowali oni wiele państw; przede wszystkim byli to Niemcy, mieszkańcy państw Beneluxu, a także goście z Ameryki Południowej i Azji. Świadczy to o międzynarodowym charakterze targów, ale też o dobrze przygotowanej ofercie firmy. Kamil Grodecki przyznaje, że decyzja, by zaprezentować ofertę w Norymberdze była bardzo dobra. To dla firmy prawdziwy sukces i cenne doświadczenie. Z pewnością wiele nowych kontaktów zainicjowanych podczas targów Fensterbau Frontale zaowocuje dobrą współpracą.

Forum Branżowe

AUTOMATYCZNIE W PRZYSZŁOŚCI - FORUM BRANŻOWE 04.2016

forum okladka 2016
Co roku regularnie informuje pan o wzroście sprzedaży. Czy w tym sezonie będzie podobnie?


Rzeczywiście ubiegły rok zamknęliśmy wzrostem 15-procentowym, co pokryło się z założonym planem. Staramy się co roku osiągać 15 – 20 proc. wzrostu sprzedaży, bo uważam, że jest to poziom bezpieczny, nad którym można w firmie zapanować bez jakiejkolwiek straty jakości wyrobów, czy też jakości obsługi partnerów handlowych. Większy wzrost obarczony byłby ryzykiem, że niekorzystnie odczują to nasi partnerzy – choćby w logistyce. Tegoroczny pierwszy kwartał zamknęliśmy sprzedażą o 10-proc. większą niż przed rokiem, mimo że nasz zbyt wzrósł wtedy aż o 30 procent. Na tym tle obecne 10 proc. to duży sukces, bo i punkt wyjściowy był znacznie wyższy.

W ciągu 10 lat, odkąd pracuje pan w Abakusie, sprzedaż wzrosła niemal 3-krotnie, a zatrudnienie właściwie się nie zmieniło. Jak to się udało?

To efekt przemyślanej strategii rozwoju przedsiębiorstwa, jaką przyjęliśmy w okresie kryzysu finansowego lat 2008 – 2010. Zdecydowaliśmy wtedy, że nie będziemy uczestniczyli w wojnie cenowej, że nie będziemy szukali oszczędności w tańszych, gorszych materiałach, lecz przeciwnie, pracować będziemy wyłącznie na komponentach sprawdzonych, najwyższej jakości. Postawiliśmy na jakość i efektywność. Oszczędności szukamy w procesach produkcyjnych, ciągłej optymalizacji produkcji, a także w likwidacji tzw. wąskich gardeł i wykorzystaniu wysokich kwalifikacji naszych pracowników.

Receptą na oszczędności ma być automatyzacja produkcji?

Jak najbardziej, to jest podstawa naszych zmian. Automatyzacja zapewnia wyższy poziom wydajności produkcji, jak również wzrost jakości i jej powtarzalność. Kiedyś 80 pracowników produkowało u nas 50 – 60 tysięcy okien rocznie. Dzisiaj te same osoby wykonują rocznie 160 tysięcy okien, a dzięki kolejnym automatom możliwości wciąż rosną. Mogliśmy pójść w inną stronę: dobudować hale, wstawić kolejne linie produkcyjne i zwiększyć zatrudnienie; efekt ilościowy byłby pewnie podobny. Jednak nie zainwestowaliśmy w nowe powierzchnie, tylko technologie. To poskutkowało nie tylko ilością, ale przede wszystkim wyższą jakością produkcji. Poza tym poniekąd wyeliminowało problem coraz bardziej odczuwalnego deficytu wykwalifikowanej kadry.

Roboty miałyby zastąpić ludzi na produkcji?

Tego nie można przeciwstawiać sobie, bo automat ma wspierać pracę człowieka, który staje się w coraz większym stopniu specjalistą. Tam, gdzie człowiek nie jest niezbędny, gdzie może popełnić błąd, tam może powinna zastąpić go maszyna. Dam prosty przykład: po co stawiać człowieka z wkrętarką na linii, gdzie w jednakowy profil, w jednakowych odległościach, w jednakowym czasie mają być wkręcane jednakowe wkręty? Przecież sprawniej i bez zmęczenia zrobi to automat. A tego człowieka można zaangażować w miejscu, gdzie jest on rzeczywiście potrzebny, gdzie będzie nadzorował pracę maszyn. Oczywiście, taki pracownik musi mieć wyższe kwalifikacje, potrafi wówczas wykonywać więcej niż jedną, prostą czynność. Wiąże się to z jego ciągłym rozwojem, a w efekcie również z wyższym wynagrodzeniem, ale daje też firmie większą elastyczność w zatrudnieniu.

Czy to się opłaca?

Wymienność na stanowiskach jest bardzo cenna dla firmy, bo zapewnia płynność produkcji. A choć wyższe kwalifikacje pracowników przekładają się na wyższe wynagrodzenia, to w ciągu ostatnich lat ich udział w kosztach stałych przedsiębiorstwa maleje. Dość powiedzieć, że ta sama liczba pracowników, która w roku 2010 wykonała okna o wartości 30 mln zł, w ubiegłym wyprodukowała stolarkę o wartości blisko 80 mln zł. Zarobili o wiele więcej, i to nie tylko dla firmy, ale również dla siebie.

Czy rzeczywiście macie aż tak stabilną kadrę pracowniczą?

Owszem. Sądzę, że 90 proc. obecnej kadry to ludzie, którzy już tu pracowali lub zostali zatrudnieni w niedługim czasie po tym, kiedy zaczynałem karierę w Abakusie. Widać, że nie szukają alternatywy, bo widzą, że firma jest stabilna, są w niej doceniani, mają dobre warunki socjalne, a ich wynagrodzenia regularnie rosną. Taka stabilność jest niesłychanie ważna, bo przecież szkolenie pracownika kosztuje i dlatego jego znaczenie i odpowiedzialność rosną z czasem. Takiego doświadczonego specjalisty od obsługi maszyn nie da się z dnia na dzień zastąpić kimś z ulicy. Warto więc nadal w niego inwestować i sprawiać, by czerpał satysfakcję z wykonywanej pracy. Należy powierzać mu coraz to nowe zadania, a nowoczesne roboty mają być jedynie pomocą w ich realizacji.

Jak to się przekłada na jakość wyrobów?

Automatyzacja procesu produkcyjnego wiąże się nie tylko z efektywnością, ale także z brakiem tolerancji dla gorszych materiałów, które uchybiają ustalonym normom. Podam przykład wzmocnień stalowych: przez to, że tniemy je przez sztancowanie, każda zmiana grubości, twardości stali czy geometrii, powodowałaby, że wzmocnienie nie weszłoby do kanału tnącego, a nawet gdyby weszło, to źle by się cięło. To zatrzymałoby proces produkcji w momencie cięcia wzmocnień albo podczas przykręcania ich do profili z PCW. Kiedy zmieniliśmy piły tnące na sztancowanie, zdarzyło się nawet, że kilka transportów stali musieliśmy zakwestionować i odesłać. W tej chwili za materiał płacimy drożej, ale dostajemy dokładnie to, czego potrzebujemy; nie tolerujemy wątpliwych komponentów. Nawet jeżeli jakąś partię zdarzy nam się zwrócić, to producent nie ma z nią kłopotu, przesyła po prostu do innego odbiorcy, który nie ma tak wysokich wymagań, bo cięcie odbywa się ręczne. To pokazuje tylko, w jakim stopniu automatyka maszyn stoi na straży wysokiej jakości komponentów do produkcji.

Czy ta jakość jest przyczyną waszych sukcesów eksportowych?

Na pewno bez niej nie osiągalibyśmy żadnych sukcesów, ani w eksporcie, ani w kraju. Ale chociaż eksport stanowi już połowę sprzedaży, to nie dzielimy rynków na zagraniczne i krajowe. Dla nas klient z Polski czy Unii jest tak samo wartościowy, choć każdy ma odmienne potrzeby, wymagania, inne koszty transportu. Każdego odbiorcę traktujemy indywidualnie. Każdy otrzymuje ofertę handlową odpowiednią dla siebie – ani zawyżoną ani zaniżoną, ale dokładnie wyliczoną. Kooperacja musi opierać się na dobrej księgowości, umiejętnym przypisaniu kosztów do danego zamówienia, bo wtedy nie ma podziału na klientów lepszych i gorszych. Każdy jest dla nas tak samo ważny. Cieszę się tak samo ze wzrostu na rynku krajowym, jak i na rynkach eksportowych; o partnerów na obu rynkach staramy się dbać jak najlepiej i przynosi to pożądane efekty.

Nie zaprzeczy pan chyba, że na eksporcie macie jednak większe marże?

Owszem, klienci eksportowi pozwalają na zrealizowanie wyższych marż producenckich, ale dodam od razu, że nie są to na pewno kosmiczne różnice. Eksport nie potraja naszych zysków. Wyższa marża wiąże się raczej z większym ryzykiem handlowym, z większymi kosztami logistyki czy obsługi serwisowej. Producent, który sprzedaje za granicę wyroby wysokiej jakości, zderza się tam z wytwórcami oferującymi niskie ceny, niestety powiązane z brakiem serwisu i idącą za tym złą opinią. Próbujemy z tym walczyć, ale nie za wszelką cenę, bo ważne jest, aby każda sprzedaż była dla nas rentowna, żeby poniżej pewnych zakładanych poziomów nie schodzić.

A jak jest na rynku krajowym z rentownością?

Tu też nie narzekamy, chociaż wśród klientów słychać, że ich rentowność nie jest już taka jak kiedyś. Ale patrzenie na zysk przez pryzmat jednostkowego produktu prowadzi donikąd. Dzisiaj na prostym oknie zarabia się może mniej, ale na całym budynku, na wszelkich nietypowych rozwiązaniach, na rzeczach, które danemu dilerowi dają przewagę, zarabia się więcej. Przecież dochodzi do tego ciepły montaż, który ceną zbliżony jest do ceny samego okna, w tym choćby parapety ze styroduru, będące podparciem i ociepleniem dla okien. To są rzeczy drogie, ale dają efekt i klient jest w stanie za to zapłacić, jeśli wykażemy mu opłacalność. W dalszej kolejności do doskonale wykonanego i zamontowanego okna można dołożyć drzwi, rolety, bramy garażowe i choćby automatykę, która w tej chwili jest ważnym kierunkiem rozwoju. Diler, który od początku do końca obsługuje dom, z oknami, drzwiami, bramą garażową, kiedyś zamykał zlecenie kwotą 25 – 30 tys. zł. W tej chwili coraz częściej mamy do czynienia z klientami, którzy chcą mieć okna pasywne z roletami, balkonami HS, ekskluzywnymi drzwiami i ich automatyką. Dzisiaj takie zlecenie może się zamykać kwotą 100 tys. zł i więcej. Jednostkowo może nie zarabia się więcej, ale kwotowo na pewno.

Warunkiem musi być jednak szeroki asortyment stolarki?

Budowa nie kończy się przecież na wstawieniu okien; jeśli dobrze sprzedamy okna, to sprzedamy też bramę, drzwi wejściowe, stolarkę wewnętrzną, parapety, a czasem nawet podłogi. Obserwuję coraz częściej, że bardzo dobry diler z profesjonalną kadrą naprawdę potrafi być z klientem od początku budowy do etapu wykończenia domu i oferować produkty oraz usługi aż do urządzenia domu. Oczywiście, warunkiem jest szeroka oferta, ale też zdobycie zaufania inwestora i rzetelne wywiązywanie się z ustaleń.

Wspomniał pan o automatyce do rolet czy bram. Czy ona jest konieczna w ofercie?

Jest wręcz niezbędna w bramach czy osłonach, a przecież coraz częściej montujemy ją również w drzwiach przesuwnych i wejściowych, a także w oknach. Na razie mówimy o napędach i ich sterowaniu, ale kolejnym etapem będzie spięcie różnych technologii w jednym urządzeniu tak, by sterować nimi choćby za pomocą telefonu. To wielka szansa i przyszłość branży, ponieważ klient chciałby mieć zapewniony montaż i serwis okien, drzwi, rolet oraz automatyki z jednej ręki. Niektórzy dilerzy widzą już taką konieczność, szkolą się w firmach i mają automatykę oraz jej serwis w ofercie. Warto uzmysłowić sobie, że wyspecjalizowany pracownik otwiera całą gamę możliwości serwisowych u klienta. Nawet jeśli serwis automatyki będzie wykonywany przez niego raz do roku, będzie to okazja do wyregulowania okien, rolet czy drzwi. To poprawi właściwości użytkowe budynków i trwałość naszych wyrobów, a to z kolei zmniejszy liczbę reklamacji i zwiększy satysfakcję klientów. Zadowolenie klienta wiąże się z poleceniem, co owocuje kolejnymi zleceniami, więc warto się rozwijać.

Jest pan informatykiem z wykształcenia, więc ufam, że dobrze pan to przemyślał.

W firmie zatrudniliśmy w ubiegłym roku automatyka-elektryka, którego wyłącznym zadaniem jest montaż automatyki w naszych wyrobach, jej wysterowanie i ewentualny serwis. Podkreślam zwłaszcza rolę serwisu, bo w ostatnich latach zamontowano w naszym kraju mnóstwo wyrobów z napędami, a więc za chwilę nadejdzie czas ich naprawiania, regulacji, konserwowania, czyli prac serwisowych. Nie jesteśmy do tego przygotowani, bo jeżeli tak duży producent, jak Abakus musi czekać dzisiaj na serwis dostawcy automatyki przez miesiąc, to ile musi na to czekać diler? O końcowym użytkowniku lepiej nie wspominać… W tym zakresie istnieje na rynku potężna luka, a już w tym roku może się okazać, że jest to istna czarna dziura. Ten właśnie potężny defi cyt muszą wypełnić czym prędzej dystrybutorzy stolarki i napędów do niej. Myślę, że stoimy u progu kolejnego etapu zmian w sieci sprzedaży, gdzie i handlowcy, i montażyści będą musieli oswoić się z automatyzacją wyrobów oraz kompleksową obsługą budynków. Firma dystrybucyjna, która w tym kierunku nie pójdzie, będzie mogła spodziewać się w kolejnych latach kłopotów ze sprzedażą.

To brzmi jak zapowiedź rewolucji w sieci dystrybucji okien, drzwi i rolet.

Jest to raczej kolejny etap ewolucji branży. Pierwszym był model rodzinny firmy dilerskiej: żona siedziała w niewielkim biurze, przyjmowała zlecenia, a mąż jeździł po budowach, robił pomiary i montował stolarkę. Kryzys lat 2008 – 2010 spowodował upadek nawet połowy takich firm. Utrzymały się te, które zainwestowały w salony sprzedaży, profesjonalne ekspozycje, fachowość obsługi handlowej i podniesienie jakości usług montażowych. Teraz przychodzi moment na poszerzenie oferty, na wprowadzenie do niej także automatyki do wyrobów stolarki i całych budynków, wdrożenie profesjonalnego serwisu. Ci, którzy nie pójdą w tym kierunku i nie zmienią myślenia o branży odpadną. Jeżeli poprzestaną na ładnym salonie pozbawionym szerokiej oferty, zawierającej nie tylko okna i drzwi, nie utrzymają się na rynku. Podejrzewam, że w ciągu 2 – 3 lat odpadnie kolejna cześć przedsiębiorców z tych, którzy uchowali się po ostatnim kryzysie.

To z kolei zabrzmiało złowieszczo...

Dla tych, którzy nie chcą się rozwijać – na pewno, ale dla pozostałych to jest szansa na poszerzenie kompetencji i rozwój biznesu. Trzeba tylko chcieć obserwować zmiany na rynku, nauczyć się wyciągać z nich wnioski i wdrażać je do oferty. Myślę, że każdy, kto prowadzi biznes, powinien raz na kilka lat zrobić przegląd aktualnej strategii rynkowej i nie bać się ją zmodyfikować, a nawet całkowicie zmienić. Przykład naszej firmy pokazuje, że może to przynieść bardzo zadowalające efekty.

Gratuluję więc panu udanego 10-lecia w Abakusie, a dziękując za rozmowę życzę kolejnych dziesięcioleci w może bardziej zautomatyzowanym, ale wciąż przyjaznym ludziom otoczeniu.
ROBERT KLOS - Forum Branżowe
Artykuł


Spotkajmy się na Fensterbau Frontale!

Jedne z największych targów w Europie odbędą się w tym roku między 16 a 19 dniem Marca w niemieckiej Norymberdze. Międzynarodowa impreza branżowa, zrzeszająca producentów stolarki oraz firmy o pokrewnych profilach to doskonała okazja aby zaznaczyć swoja pozycję na rynku. Firma ABAKUS OKNA S.A. zakończyła rok 2015 wprowadzeniem całej linii nowych produktów opartej o luksusowy profil Salamander bluevolution 82 przeznaczony do produkcji okien pasywnych. Cel naszego udziału w targach Fensterbau Frontale ściśle wiąże się z promocją naszych przełomowych konstrukcji. Okna z nowoczesną opaską glifu oraz konstrukcje z smukłym ruchomym słupkiem to nasze wizytówki na tegorocznej edycji targów. W związku z umacnianiem się naszej pozycji na rynku niemieckim pragniemy pochwalić się tempem rozwoju marki ABAKUS przed naszymi zachodnimi kolegami. Chcielibyśmy serdecznie zaprosić Państwa do udziału w targach, odwiedzenia naszego stoiska i zachęcić do rozmowy. Szukajcie nas w hali 3A na stoisku nr 135!
baner bluFensterbau

Pozwól swoim oknom zarobić na ogrzewanie! Abakus Okna S.A. zadba o to, by w Twoim domu było cieplej...

    Decydując się na okna Abakus bluEnergy oraz Energy z nowym pakietem szybowym CLIMATOP XN pozwolisz swojemu domowi oszczędzać za Ciebie. Firma ABAKUS OKNA S.A. oferuje ten zupełne nowy produkt, każdemu, kto ceni sobie prawdziwy komfort w mini-cenie. Nowy pakiet szybowy, w który spółka wyposaża swoje okna energooszczędne oraz pasywne, to prawdziwy „As” w dziedzinie ekonomii! Dzięki temu, że szkło, z którego skonstruowany jest pakiet, jest znacznie jaśniejsze niż dotychczas, przez okna przedostaje się o 12% więcej energii słonecznej, która znacznie obniża koszt ogrzewania w czasie trwania chłodniejszych pór roku. Z kolei izolacja termiczna pozostaje na tym samym, wysokim poziomie Ug. Wniosek jest jeden -dodatkowa energia absorbowana przez okna zostaje uwięziona w budynku, do czego przyczynia się doskonała izolacyjność pakietu na poziomie Ug=0,5 W/m²K– 0,6 W/m²K. Oznacza to czysty zysk w postaci ciepła, za które nie trzeba płacić. Ilość światła w pomieszczeniach zwiększona o 7% sprawi, że rachunki za prąd spadną. Z oknami ABAKUS Twój dom wypełni się światłem i stanie się znacznie bardziej przyjazny środowisku.

...i jaśniej

    Oszczędność nie jest jedyną zaletą pakietu CLIMATOP XN – ponieważ jest on niezrównany także pod względem estetycznym. Użytkownicy oszczędnej stolarki mogą odtąd zapomnieć o niechcianym „efekcie ubocznym” ciepłych szyb, nazywanym także „efektem brudnych firanek”. Od teraz możliwe jest rozkoszowanie się widokiem zza okien, które są jaśniejsze aż o 30 %!

a do tego ...

   Pakiet CLIMATOP XN posiada jeszcze jedną modyfikację, która powoduje, że wysuwa się na dominująca pozycję wśród energooszczędnych sposobów szklenia okien. Jest to unikalna ramka tworzywowa SWISSPACER ADVANCE o doskonałych parametrach, która w większości przypadków eliminuje problem kondensacji pary wodnej, oraz sprawia, że okna są jeszcze bardziej odporne na przenikanie temperatur. Dodatkowym atutem ramki SWISSPACER ADVANCE jest satynowe wykończenie oraz szeroki wybór kolorów, czyli możliwość dopasowania jej do każdego rodzaju stolarki.

Polecamy, zapraszamy, gwarantujemy najwyższą jakość.
Abakus Okna S.A.

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem

Początek Marca 2015 upłynął w naszej firmie pod hasłem „edukacja". Tym razem przypadła nam rola nauczyciela i zaszczyt goszczenia u siebie naszych zagranicznych partnerów biznesowych. Łotewskie firmy z którymi współpracujemy wysłały do nas liczną delegację, w której skład weszła zarówno kadra zarządzająca spółek, jak i pracownicy - także ci zajmujący się sprzedażą i montażem stolarki.

20150305 1 20150305 2

Nasi goście mieli okazję uczestniczyć w szkoleniu z zakresu oferty handlowej oraz technologii używanych przy produkcji okien ABAKUS. Aby zaaplikować wiedzę kompleksowo i skutecznie, pozwoliliśmy przybyszom na zwiedzenie naszych hal produkcyjnych PVC i aluminium. Oprowadzaliśmy ich, tłumacząc krok po kroku proces powstawania naszych wyrobów i odpowiadaliśmy na pytania nurtujące gości. Szczególny nacisk położyliśmy na prezentację najnowszych osiągnięć technologicznych firmy ABAKUS – czyli supernowoczesne centra obróbcze i zgrzewarko - zaczyszczarki do profili PVC. Tak właśnie upłynął pierwszy dzień szkoleniowy. Nazajutrz odbyły się spotkania gości z reprezentantami naszych partnerskich firm: Roto – w zakresie okuć, a także Pilkington – który szkolił w tematyce szkła.

20150305 320150305 4

Było gwarno i intensywnie, a w podbiałostockiej siedzibie firmy unosiła się koleżeńska i inspirująca atmosfera. Naszych kolegów z Łotwy zapamiętamy jako ciekawskich obserwatorów i pojętnych uczniów. Była to także cenna lekcja dla nas samych.

20150305 5

Wielka nowina dla klientów i współpracowników Abakus Okna S.A! Zostaliśmy nominowani do godła „JAKOŚĆ ROKU 2015”!

 jakosc 2015
 
Mamy zaszczyt poinformować, że okna ABAKUS są godne konkurować o laur tych najlepszych na polskim rynku.
Od początku roku 2015 czekaliśmy niecierpliwie na wiadomość o nominacji do uhonorowania nas godłem „JAKOŚĆ ROKU”. Już teraz wiadomo, że kolejna odsłona tego prestiżowego konkursu nie może obejść się bez naszej obecności. Czekamy zatem na rozwój wypadków i trzymamy kciuki za to, by po ostatniej edycji utrzymać pozycje laureata w kategorii „PRODUKT ROKU”- którym po raz kolejny mają szansę okazać się nasze okna pasywne Abakus bluEnergy!

Musimy przyznać, że rozpiera nas radość – to wielka motywacja, by cały czas rozwijać skrzydła na polu nowych technologii i nieustannie szlifować jakość naszych produktów. Być docenionym – to naprawdę świetne uczucie :).




Abakus urodzinowo

Ostatnie dni to naprawdę wyjątkowy czas dla pracowników i kontrahentów firmy ABAKUS OKNA S.A. Firma obchodzi obecnie okrągłe 20-lecie istnienia, a kulminacją obchodów tego jubileuszu okazała się gala urodzinowa, która odbyła się 19.11.2014 w hotelu Żubrówka, w Białowieży.

Białowieża 2014
W otoczeniu prastarej puszczy miała miejsce konferencja z udziałem partnerów biznesowych i przyjaciół spółki. Spotkanie rozpoczęła prezentacja dziejów i najnowszych osiągnięć fabryki, ożywiając wspomnienia z minionych dwóch dekad. Następnie gościom zostały przekazane informacje na temat najnowszych i najbardziej innowacyjnych produktów, sygnowanych logo firmy. Na zakończenie Dyrektor Spółki, Pan Kamil Grodecki „oprowadził” uczestników konferencji po najnowszych urządzeniach, rewolucjonizujących prace na produkcji oraz polepszających jakość stolarki ABAKUS.

Kamil Grodecki
Gwoździem programu była prezentacja prototypu okna z niespotykanie wąskim ruchomym słupkiem, które niedługo -bo już w przyszłym roku, wejdzie do produkcji.

okno Abakus bluEnergy

Goście z uznaniem przyjęli zapowiedź nowego produktu i dzielnie towarzyszyli rodzinie Abakusa w świętowaniu urodzin. Ukoronowaniem wieczoru była uroczysta kolacja, którą uświetniły już nie tylko uroczyste oracje, ale również występy artystyczne samych jubilatów. Ogromnie ucieszyła nas obecność wszystkich przemiłych gości a także wymarzona atmosfera tego radosnego święta naszej Firmy. Ach, cóż to był za wieczór!:)

okno Abakus bluEnergy
okno Abakus bluEnergy
 

Abakus inicjuje przełom w produkcji

Abakus – najnowocześniejsi w Polsce.

Firma Abakus Okna S. A jest obecna na polskim rynku stolarki okiennej już od dwóch dekad. W ciągu tego czasu nieraz udowodniła, że może poszczycić się innowacyjnością, doskonałą jakością wyrobów, a dzięki temu również zaufaniem rzeszy klientów.

Rok 2014 to wyjątkowy czas w historii naszej firmy. Zostaliśmy nagrodzeni godłem „JAKOŚĆ ROKU 2014" dla produktu Abakus bluEnergy – lecz nie spoczywamy na laurach. System produkcji Abakus od roku 2013 przechodzi gruntowne zmiany, których celem jest optymalizacja wydajności, ale przede wszystkim wyśrubowanie jakości produkowanej stolarki.
 
Od początku istnienia firmy do wytwarzania okien służą nam prototypowe maszyny, które niemiecka firma ROTOX produkuje w porozumieniu z naszymi technologami. Ostatnie dwa
lata były dla nas okresem wzmożonej współpracy, której owocem są maszyny najnowszej generacji. Użycie tak bardzo zaawansowanych technologicznie urządzeń zwiastuje przełom w produkcji okien z cienkim, estetycznym zgrzewem oraz miękką w narożach uszczelką zgrzewaną. W ostatnich dniach zakończył się ekscytujący okres testowania nowych
nabytków na naszej hali produkcyjnej.

Z dumą zapowiadamy, że asortyment firmy Abakus Okna S. A. poszerza się w nadchodzącym sezonie o najwyższej jakości produkty wykonane z chirurgiczną precyzją naszych nowych maszyn.

Okno wyposażone w uszczelki miękkie cechuje się podwyższoną dźwiękochłonnością, szczelnością oraz komfortem cichego użytkowania. Z kolei najcieńszy na rynku zgrzew stosowany w naszym systemie produkcyjnym to nie tylko wspaniały wygląd (także w przypadku okien białych), lecz również mniejsza awaryjność, brak nierówności i łatwiejsza konserwacja okien.

Tworząc nowy park maszynowy, staramy się udoskonalać nasz produkt oraz wspomagać inicjatywę ochrony środowiska. Dzięki wprowadzoniu innowacyjnego systemu optymalizacji produkcji emisja odpadów z cięcia profili spadła o 25%. Sądzimy, że nasza najnowsza inwestycja, to obietnica satysfakcji dla naszych klientów, oraz inspiracja dla pozostałych firm z naszej branży.

Jakośc Roku 2014 - bluEnergy

Mamy zaszczyt poinformować, że zostaliśmy odznaczeni godłem JAKOŚĆ ROKU 2014 w kategorii PRODUKT ROKU.  Bohaterami walki o laur tego prestiżowego rankingu stały się nasze pasywne okna z linii bluEnergy.

Konkurs "JAKOŚĆ ROKU" organizowany jest corocznie przez Fundację Qualitas - Europejskie Centrum Promocji Dobrych Praktyk Biznesowych z siedzibą w Katowicach i ma na celu promocję jakości oraz wysokich standardów w działalności gospodarczej na polskim rynku. Jesteśmy niezwykle dumni z naszego osiągnięcia - znaleźliśmy się bowiem w wąskim gronie przedsiębiorstw, które cieszą się zaufaniem klientów, a także trwałą i owocną współpracą z naszymi kontrahentami. O wysokiej randze programu JAKOŚĆ ROKU świadczy wąskie i nieprzypadkowe  grono laureatów konkursu. W tym roku, patronat honorowy nad konkursem objęła prestiżowa organizacja European Organization for Quality z siedzibą w Brukseli.

Nasz sukces umożliwiło wprowadzenie nowego, unikalnego systemu zarządzania jakością produkcji - IRMC Production. Uważamy, że wytwarzanie  okien w asyście najnowocześniejszego parku maszynowego w Europie zwiastuje nadejście przełomu na rynku stolarki. Cieszymy się, że zostaliśmy docenieni, zapewniamy jednocześnie, że naszą ambicją jest dalsze doskonalenie technologii produkcji w fabryce ABAKUS OKNA S.A.

Prawo ochronne na znak towarowy

Od dnia 26.03.2012r. Urząd patentowy Rzeczypospolitej Polskiej nadał prawo ochronne na nasz znak towarowy.

Abakus logo